Ewa Pióro Ewa Pióro
987
BLOG

Nie chcę pracować i cieszę się, gdy nie dzwoni telefon

Ewa Pióro Ewa Pióro Praca Obserwuj temat Obserwuj notkę 10

W komentarzu do mojego postu na www.innapraca.pl napisała osoba o nicku Bezpodpisu:

A co w sytuacji, gdy po zakończeniu pracy w danej firmie człowiek nie jest w stanie aplikować, bo jest w takim stanie po mobbingu, jakiego doświadczył, że jest wdzięczny gdy telefon nie dzwoni i nie ma zaproszeń na rozmowę? Czy jest Pani w stanie zrozumieć kandydata, który na pytanie o powody rozstania z byłą firmą po prostu wstanie i wyjdzie? Pracodawcy nie mają skrupułów co do pracownika i nie chodzi tylko o mobbing.

Odpowiadam więc:

Tak, jestem w stanie zrozumieć. Takie sytuacje również mnie spotkały. Pamiętam do dziś, że pewna kandydatka na pytanie dlaczego rozstała się z ostatnim pracodawcą zaniosła się szlochem, potem śmiechem, potem szlochem, potem śmiechem i tak przez 2 godziny ....
Oczywiście tak, rozumiem, współczuję osobom itp.
Tylko, że ja nie jestem psychoterapeutą, choć nie raz taką funkcję przymuszona sytuacją przejmuję. Nie chcę tego jednak robić. To nie jest moja praca. Moją pracą jest rekrutacja kandydatów.
Zastanawiam się, dlaczego osoby, które wiedzą, że jeszcze nie są gotowe na podjęcie zatrudnienia jednak idą na rozmowę rekrutacyjną. Czy to kwestia tego, że nie chcą rozczarować kogoś w domu? Czy to oszukiwanie samego siebie, że jednak coś robię, aby znaleźć pracę, ale to mnie nie chcą?
Jakby nie było nie jest w moim interesie spotykanie się z takimi osobami, bo marnują mój czas ... Teraz pracuję w taki sposób, że dość wcześnie odsiewam takie osoby, aby właśnie nie marnować swojego czasu. Choć zapewniam Państwa, że mam dużo współczucia i empatii. Sama ileś tam lat temu walczyłam z mobbingiem a może czymś podobnym wobec mojej osoby i zajęło mi rok, aby się z tego poddźwignąć. Tym bardziej wiem, że osoba sama musi sobie ze sobą poradzić, bo nikt inny za nią tego nie zrobi.
Nie jesteś jeszcze gotowy na zatrudnienie - to się nie zatrudniaj i jednocześnie szukaj przyczyn we własnej głowie tego stanu, przestawiaj sobie w głowie, szukaj dla siebie samego motywacji.
Będziesz gotowy - wróć na rynek pracy.

Pozdrawiam
Ewa Pióro

Ewa Pióro
O mnie Ewa Pióro

Empatyczna - postrzegam świat oczami kandydatów i pracodawców, wspieram jednych i drugich w rozwoju. . :0) . "Nawet najciekawszą dyskusję można stłamsić pieprzeniem." - nieznany cytat blogerki

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo